- 2x
- 1.5x
- 1x, selected
- 0.5x
- Chapters
- descriptions off, selected
- subtitles settings, opens subtitles settings dialog
- subtitles off, selected
This is a modal window.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
namiesto líšky dcéra drogovo závislej prostitútky. Namiesto revírnika sexuálny predátor. Namiesto lesa dystopické sídlisko. Peter Konwitschny nikdy nudný nebol. V Linzi však mieri vedľa. Okrem prvotného šok-faktora totiž veľa neponúka.
Opery Leoša Janáčka sú vzácnym skvostom svetového repertoáru. Akúkoľvek premisu – od chladnokrvnej vraždy batoľaťa cez túžbu 300-ročnej speváčky po nesmrteľnosti až po vesmírne výlety opitého Pražáka – zhudobňuje s úžasnou nápaditosťou. Příhody lišky Bystroušky v tomto ohľade žiaria najjasnejšie. 90-minútová impresionistická vlna sa rozlieva po celej sále, nesilene, obdivuhodne ľahko.
Problém prichádza, keď do tej sály potrebujete dostať všetko ostatné. Janáček v diele majstrovsky pracuje s iróniou a režisérom nepomáha ani v najmenšom. Len pre predstavu – úvod príbehu v skratke: Malá líška sa dostane do náruče lesníka, ktorý ju berie domov deťom. Keď dospeje, prehryzne reťaze, skántri všetky zvieratá naokolo a sebavedomo sa usídli v dome jazvečíka. Stretne pekného lišiaka a keďže sa rozšíri zvesť o nemanželskom potomkovi, dobrovoľne či nasilu ich čaká svadba.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.