Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Líška bez líšky

.radovan Antoži .kultúra .kultúra

Kontroverzný režisér znova múti operné vody. Janáček sa mu však rozpadol pod rukami.

Líška bez líšky
REINHARD WINKLER/LANDESTHEATER LINZ Záber z opery Die Gerissene Füchsin v Landestheater Linz.
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
1x

namiesto líšky dcéra drogovo závislej prostitútky. Namiesto revírnika sexuálny predátor. Namiesto lesa dystopické sídlisko. Peter Konwitschny nikdy nudný nebol. V Linzi však mieri vedľa. Okrem prvotného šok-faktora totiž veľa neponúka.

Opery Leoša Janáčka sú vzácnym skvostom svetového repertoáru. Akúkoľvek premisu – od chladnokrvnej vraždy batoľaťa cez túžbu 300-ročnej speváčky po nesmrteľnosti až po vesmírne výlety opitého Pražáka – zhudobňuje s úžasnou nápaditosťou. Příhody lišky Bystroušky v tomto ohľade žiaria najjasnejšie. 90-minútová impresionistická vlna sa rozlieva po celej sále, nesilene, obdivuhodne ľahko.

Problém prichádza, keď do tej sály potrebujete dostať všetko ostatné. Janáček v diele majstrovsky pracuje s iróniou a režisérom nepomáha ani v najmenšom. Len pre predstavu – úvod príbehu v skratke: Malá líška sa dostane do náruče lesníka, ktorý ju berie domov deťom. Keď dospeje, prehryzne reťaze, skántri všetky zvieratá naokolo a sebavedomo sa usídli v dome jazvečíka. Stretne pekného lišiaka a keďže sa rozšíri zvesť o nemanželskom potomkovi, dobrovoľne či nasilu ich čaká svadba.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite