Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Aké je čítanie v moderných časoch? Na jeho vzostupe majú podiel aj knižní influenceri

.bibiána Kristína Danitová .kultúra

Fenoménom sociálnych sietí sa stali bookstagramy a booktoky, kde literárni influenceri podporujú čítanie a budujú knižné komunity. Pre vydavateľstvá sa stali dobrým marketingovým nástrojom. Každoročne im prinášajú tisíce nových čitateľov a miliónové príjmy.

Aké je čítanie v moderných časoch? Na jeho vzostupe majú podiel aj knižní influenceri
freepik.com

kým kedysi sa zdalo, že čítanie ako koníček ustupuje do úzadia, dnes zažíva opätovný rozmach. Mnohí ľudia, najmä mladšie generácie, vo voľnom čase opäť radšej siahnu po knihe ako po seriáli či videohre. Súvisí to čiastočne so sociálnymi sieťami, ktoré urobili z knižných influencerov známe osobnosti s desaťtisícmi sledovateľov a umožnili rozvoj knižných komunít. Instagram a TikTok sú ich plné, a tak si každý nájde tú svoju. 

Časť z nich je zameraná na niektorý z literárnych žánrov, iné prinášajú pestrú zmes tém a žánrov. Dávajú ľuďom možnosť diskutovať o knihách, niektoré platformy umožňujú ich hodnotenie a písanie recenzií. Knižné komunity zároveň prinášajú odporúčania na novinky aj staršie diela, ktoré stoja za prečítanie. Neraz zaujmú sledovateľov tematickými fotografiami a videami, najmä pri fantasy a sci-fi sa môžu tvorcovia pohrať s námetom a popustiť uzdu fantázii, čím neraz uchvátia svojich divákov.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite