trápne ticho je jednou z najväčších nočných môr každej konverzácie. Ten moment po nepodarenom vtipe či príliš osobnej poznámke trvá večnosť a nič nepoteší viac, než keď sa konečne skončí. Tvorcovia The Office o tom museli dobre vedieť. Inak by z postrachu azda každého televízneho tvorcu nespravili ústredný motív svojho seriálu.
„Príliš veľa ľudí sa Gervaisa stále pýtalo na Davida Brenta. A tak neodolal. Dovolil dokumentárnemu štábu, aby za jeho trápnym kamarátom prišiel znova.“
Keď pred pätnástimi rokmi odvysielala prvý diel The Office britská BBC, na popis jeho ojedinelého štýlu najlepšie sadol termín mockumentary – teda spojenie slov mock (posmech) a documentary. Ústrednou témou seriálu bolo fungovanie papierenskej firmy kdesi v anglickom zapadákove cez optiku fiktívneho dokumentárneho štábu, ktorý postavy niekedy úplne ignorovali a inokedy naň, naopak, priamo adresovali svoje repliky. V televíznej tvorbe nešlo o nič nové. Napriek tomu sa stala z The Office takmer až kultová seriálová záležitosť.
V prvom rade vďaka riaditeľovi celej pobočky Davidovi Brentovi v podaní komika Rickyho Gervaisa.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.