Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Oscar za najväčší gýč

.redakcia .kultúra

Náš filmový recenzent Juraj Malíček sa v noci netešil. Z jeho recenzie na najlepší film Moonlight a tiež na film Miesto pri mori, ktorý získal Oscara za scenár, je zrejmé prečo.

Oscar za najväčší gýč David Bornfriend/A24/AP/SITA Scéna z filmu Moonlight, ktorý včera v noci zvíťazil v kategórii Najlepší film roka 2016.

Moonlight (USA, 2106)

Chirone je mladý Afroameričan žijúci na pokraji sociálneho vylúčenia s matkou narkomankou. Kamaráti sa s veľkým maskulínnym Juanom, empatickým dobrákom, čo žije v peknom dome v monogamnom zväzku, až taká stredná trieda, žiadne sociálne vylúčenie, a živí sa poctivým predávaním drog. Chirone si myslí, že je homosexuál, ale asi ani nie je, len je introvert.

„Väčší umelecký gýč sme tu dávno nemali. Mimoriadne nepodarený, až v remeselnom slova zmysle zlý umelecký film.“

Celé to vyzerá, ako keby Spike Lee bral režisérske kurzy u Kena Loacha. Z filmu trčia ambície všetkými smermi až tak veľmi, že nič iné okrem ambícií už v ňom nezostalo. Jeho režisér a scenárista Barry Jenkins bodoval u kritikov už svojím prvým filmom Liek na melanchóliu, a teraz v druhom filme zo všetkého najviac ukazuje, že žiadny liek na melanchóliu nenašiel, naopak, je tu recidíva, melanchólia ako noha, afroamerický introvertný homosexuál ani nemôže nebyť melancholik a tento Jenkins za to dostal po Zlatom glóbuse aj Oscara.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite