Niekde v druhej polovici filmu je scéna, ktorá ho dokonale charakterizuje. V poľskej časti Kladskej kotliny sa objaví český odborník na hmyz. Svoje ochranárske preslovy postupne vygraduje v radikálny ekomonológ zavŕšený obvinením z holokaustu chrobákov, ktorého sa nezodpovední ľudia dopúšťajú. Polovica kina s vážnym zamyslením sleduje ďalej, druhá práve vybuchla do hlasného rehotu. Tak je to vlastne s celým filmom Cez kosti mŕtvych. Niektorí novinku poľskej režisérky Agnieszky Holland berú vážne a označujú ju za ekoteroristickú agitku, iní ju dokážu brať s nadhľadom a užiť si jej uletený filmový jazyk. Druhá cesta je určite záživnejšia.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.