Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Stredovek

.daniel Hevier ml. .kultúra .zásah

Slovenská rocková hudba má jeden veľký problém. Väčšinou sa z nej na úkor razantnosti vytráca obsah. Jej hĺbku nahrádza plytkosť efektnej paľby gitarových riffov. V tomto zmysle sa dostáva tvorba obľúbenej kapely Korben Dallas vysoko nad priemer. 

podľa predchádzajúceho symfonického albumu sa to nemusí zdať, ale Stredovek sa vracia k prapočiatkom. Samozrejme, Juraj, Lukáš a Ozo zostávajú mimo zabehnutých šablón žánrov a štýlov, no piatym albumom sa vrátili k priamočiarosti.

Hudbou by sa mohli živiť, ale oni sa rozhodli si ju nechať ako antistresovú terapiu po práci v civilnom živote. Možno aj preto si stále zachovávajú takú energiu. Kým pre niekoho je pomenovanie albumu iba záležitosť dotvárajúca imidž nahrávky, pri Korben Dallas v ňom možno dešifrovať jej samotnú podstatu.

S názvom Stredovek, ktorý vymyslel bubeník Ozo Guttler, prichádza mnoho interpretácií, ktoré sa navzájom dopĺňajú. Napríklad evokujú epochu intenzívnych zmyslov, keď človek vlastnil iba svoj holý život, éru dospievajúcej republiky, ktorá sa po nadýchnutí slobody dusila v smogu chamtivosti po moci či obdobie dozrievania živiteľov rodín.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite