Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Folklór v cirkuse

.elena Akácsová .kultúra .zásah

Keď som prvýkrát čítala, že sa chystá prvé slovenské predstavenie nového cirkusu s pracovným názvom Cirkus Jánošík a videla fotky akrobatov v detvianskych krojoch, povzdychla som si. 

naozaj musíme do všetkého, čo má ambíciu reprezentovať Slovensko v zahraničí, nasilu pchať kroje a valašky? Veď ani najväčší vzor nového cirkusu Cirque du Soleil len preto, že sídli v Kanade, do predstavení nekomponuje kanadských drevorubačov či indiánov. Trochu som sa bála, že z toho vylezie len ďalší gýč parazitujúci na folklóre.

Lenže medzi tvorcami som našla mená o ktorých rozhodne nemožno povedať, že sú to gýčiari. Za celým projektom stojí Pavol Kelley, šéf Cirkul’artu, ktorý k nám predstavenia nového cirkusu zo sveta priváža, a tak sa dalo čakať, že nebude chcieť podliezať latku.

Ako to dopadlo? Jánošík sa z projektu, chvalabohu, vytratil, španielsko-argentínsky režisér Adrian Schvarzstein sa v zbojníkovi nevzhliadol, cirkus sa premenoval na Younák. Folklór však ostal v hudbe aj kostýmoch, čo, našťastie, neprekážalo, skôr naopak.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite