Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

V Nitre sa vrátime k podstate

.dáša Čiripová .martina Vannayová .ján Šimko .ján Balaj .kultúra .divadlo

Medzinárodný festival Divadelná Nitra (22. – 26. septembra 2017) vstúpi do svojho 26. ročníka témou #FUNDAMENTALS. V programe sa bude obracať k základným hodnotám života človeka a spoločnosti. Členovia Umeleckej rady festivalu ponúkajú čitateľom .týždňa svoje osobné tipy najlepších hostí festivalu.

V Nitre sa vrátime k podstate „Čo je Česko? Kto chce v Česku žiť? Nesie vinu za blbú náladu súčasný český prezident?“ pýta sa vo výbornej komédii Studia Hrdinů herec a súčasne vyučený stolár Majer.

jednu z najoceňovanejších off-off broadwayských skupín The Nature Theater of Oklahoma založil Pavel Liška  zo Skalice s parnerkou Kelly Copperovou. Sú známi nabúravaním zaužívaných divadelných postupov a stereotypov, experimentovaním, postmoderným spájaním „vysokého“ a „nízkeho“, banalít s filozofickými odkazmi, slangového jazyka s veršami, popkultúrnych odkazov s odkazmi na klasickú literatúru. Na DN 2017 sa predstavia s produkciou Právo na šťastie, ktorú vytvorili v spolupráci so známym tanečným súborom EnKnap z Ľubľany. Na začiatku bola otázka, čo je to právo na šťastie, ako ho zakotvuje americká Deklarácia nezávislosti. Čo je to „osobné šťastie“? K čomu všetkému nás toto „základné právo“ oprávňuje? Čo všetko si ním môžeme a chceme ospravedlniť? Čo zlé sa v jeho mene napácha(lo)? Koľko (amerických) snov stroskotalo a ostalo len zničené bojové pole? Inscenácia však nie je vážnou spoločensko-politickou kritikou, skôr tanečno-poetickou fraškou s prvkami archaických kovbojských tancov. 

jedno gesto

Autor a režisér Wojtek Ziemilski, ktorý zaujal publikum DN v roku 2011 inscenáciou Malé rozprávanie, vo svojej najnovšej inscenácii Jedno gesto skúma svet jazyka nepočujúcich, inakosť vo vnímaní a v spôsoboch, akými ľudia, počujúci a nepočujúci, svojím jazykom uchopujú svet. Ak sa zadívame do posunkovania nepočujúcich, začneme vnímať aj to, do akej miery je komunikácia počujúcich gestická a pohybová, aké fyzické je vo svojich základoch každé vzájomné stretnutie ľudí v jednom priestore, ako veľmi sa ochudobňujeme, ak z našej komunikácie vylúčime tieto fyzické stretnutia a zredukujeme ju iba na text, hlas alebo video.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite