Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Zákon cesty

.anton Vydra .kultúra .zásah

Otvoríte ťažké, nepriehľadné dvere a vstúpite do obrovitánskej haly. A naprieč priestorom sa vo vzduchu doslova nadnáša enormne veľký, mierne naklonený gumený čln s množstvom veľkých gumených postáv v ňom. Utečenci. 

Zákon cesty Anton Vydra Aj Wej-wej, Zákon cesty

v tej hale som bol chvíľu úplne sám. Len ja a ten obrí čln. A tiché zvuky videa. A fotografie. Veľa malých fotografií. Národná galéria v Prahe pripravila vo Veletržnom paláci v Holešoviciach výstavu najslávnejšieho čínskeho umelca a disidenta Aj Wej-Weja s názvom Zákon cesty. Je to ten typ umeleckej inštalácie so silným politickým apelom. Na zemi pod člnom, ktorý sa dvíha z jedného konca haly na druhý, je séria úryvkov: z novín, od Kafku, z Eposu o Gilgamešovi. Zvlášť jeden text mi utkvel v pamäti. Napísala ho o svojom pocite z exilu sýrska spisovateľka Samar Yazbek: „Dotýkam sa svojho tela: nepoznávam svoje prsty a môj príbeh sa zdá cudzí, neznámy, nepochopiteľný.“

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite