Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Vražda v luxuse

.juraj Malíček .kultúra .zásah

Luxus. Popretie účelnosti v prospech estétstva a hedonizmu, čosi, čo síce nepotrebujeme, ale o to viac si v tom rochníme. Akoby niekto vzal pýchu, smilstvo a obžerstvo a urobil z nich jednu jedinú estetickú kategóriu.

je to nesprávne, nemorálne, ale to človeku dôjde až po. V tom zahltení zmyslov ťahá racionalita za kratučký koniec a iba zbytočne vyrušuje. Zvykol by som si a asi by som bol ešte horším človekom, normálne cítim, ako ma opaľujú pekelné plamene. 

Toľko k Vražde v Orient Exprese, novému filmu Kenetha Branagha podľa literárnej predlohy Agathy Christie. Salónna detektívka, jeden z jej modelových príkladov. Aký zmysel má dívať sa, keď všetci vedia, ako to dopadne? Iste, je vysoko pravdepodobné, že do kina prišli i ľudia, ktorí vopred netušili, kto je vrah. Márne sa pokúšam predstaviť si, aký film videli oni. Ja som v kine zakúsil luxus. Niet na to výstižnejšieho slova. 

Hercula Poirota hrá sám Keneth Branagh a nie je to David Suchet, čo je prvá veľká devíza toho filmu.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite