Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Divadlo, film, realita

.martin Ciel .kultúra .divadlo

Zmapujme si teoreticky terén, na ktorom sa pohybujeme, keď vznikne divadelná inscenácia podľa filmu, alebo naopak, film podľa divadelnej inscenácie.

jedným z rozdielov medzi divadlom a filmom je, že v divadle vníma divák realitu ako znak a vo filme sa znak mení na realitu. Z toho vyplýva, že zopár stoličiek môže v divadle vyvolať dojem tanečnej sály a na druhej strane filmový divák akceptuje vizuálny znak nafilmovaného vojaka a chápe ho ako reálneho. No nejde o nič komplikované, so zobrazením, či už divadelným alebo filmovým, pracuje naše recepčné vedomie automaticky, kognitívne procesy nám umožnia identifikovať sa s predvádzaným. A zároveň si udržať racionálny, intelektuálny odstup. Vieme, že realita je tu fikcionalizovaná a zároveň fikcia realitu derealizuje. 

Lenže čo sa deje, keď vznikne divadelná inscenácia podľa filmu (a takýchto inscenácií je čoraz viac) alebo film podľa divadelnej inscenácie (aj tých je veľa)?

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite