v minulosti patrilo vydavateľstvo Kalligram medzi silné značky na knižnom trhu. Vďaka tomuto vydavateľstvu sme sa mohli viacerí zoznámiť s množstvom dobrých kníh a s ich výnimočnými autormi: najmä v oblasti humanitných a spoločenských vied. Vychádzalo tam veľa prekladov klasických diel, historické knihy, ale aj pôvodné diela slovenských autorov. Potom však prišli nemalé problémy a Kalligram čoraz viac prestával hrať v tejto oblasti prvé husle. Meno však ostalo zapamätateľné.
To, že sa o vzkriesenie tejto značky pokúsia práve ľudia z Absyntu, je viac nádejou pre dobré knihy než pre samotný Kalligram. Je to viac než záchranná akcia, skôr ide o vytvorenie celkom nového priestoru na kontinuitu vydávania určitého typu kníh. „S vydavateľom Lászlóm Szigetim,“ píše Filip Ostrowski z Absyntu, „ktorý stojí za kultovým vydavateľstvom Kalligram, sme sa dohodli na používaní značky Kalligram a zaviazali sa, že vytvoríme nový edičný program, ktorý bude nadväzovať na tradície a odkaz pôvodného vydavateľstva.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.