z jeho slov však môžeme mať dojem, že to nie je bežný jav. Mnoho malých remeselníkov sa však správa práve takto. Dodržia kvalitu, termín a cenu diela a prosperujú. Čo funguje v malom, to by malo fungovať aj vo veľkom.
Pri stavbe tohto diaľničného úseku to tak naozaj je, a minister je tým úprimne veľmi milo prekvapený. Ale prečo je to tak? Realita potvrdzuje to, čo napísal vo februári 2017 Peter Kremský na portáli Aktuality.sk. Analyzoval príčiny veľmi drahej ceny diaľničného obchvatu Prešova. Porovnáva tri tendre, ktoré prebiehali v tom istom čase, teda D1 Budimír – Bidovce, D1 Prešov západ - Prešov juh a D3 Čadca – Svrčinovec na Kysuciach.
Podľa jeho analýzy v prípade posledných dvoch úsekov neprebehla reálna súťaž medzi firmami, ktoré dali veľmi podobné ceny.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.