záporná postava, ten, kto ťahá za nitky, hoci na to na prvý pohľad nevyzerá, Vladimír Slančík vychádza s rukami vo vreckách a so spokojným výrazom v tvári z budovy Ministerstva vnútra Slovenskej republiky. Rozlúči so svojím právnikom a nastúpi do zaparkovaného auta. Kamera sa pohne doprava, aby odhalila vodiča – policajta Nora Višvádera. „Tak pojedeme,“ povie Slančík (Jiří Bartoška) a luxusné auto sa za sprievodu dramatického mužského spevu dá lenivo do pohybu. Touto sekvenciou sa pred približne rokom a pol skončila prvá osemdielna séria slovenského kriminálneho seriálu Za sklom, ktorý vzišiel zo spolupráce TV JOJ a spoločnosti D.N.A.
odklady a návrat vo veľkom štýle
Na jeseň roku 2017 sa seriál vrátil, po prvej odvysielanej epizóde ho však televízia z vysielania stiahla. Nech už boli dôvody akékoľvek (hľadanie náležitého vysielacieho času, odďaľovanie uspokojenia „hladných“ divákov či politické tlaky, o ktorých sa pošuškávalo), podstatné je jedno: po ďalšom jarnom odklade je seriál od 1. mája späť. K tomu sa mi žiada dodať dve veci. Po prvé, v druhej sérii sa seriál vrátil vo veľkom štýle, po druhé, úprimne sa tomu teším a je mi celkom jedno, či som v tom osamotený. Lebo Za sklom patrí k tomu najlepšiemu, čo v slovenských kontextoch v rámci televíznej, respektíve seriálovej tvorby vzniklo.
Keď sa seriál začal – a začal sa príznačne in medias res, akčnou sekvenciou policajnej razie, ktorá vyvrcholila naháňačkou a pästným súbojom, zarezonoval.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.