je to vyštudovaný klasický filológ, ktorý si k štúdiu latinčiny a gréčtiny pribral aj štúdium slavistiky. A potom skončil ešte aj teológiu. Dnes je profesorom sociálnej a kultúrnej antropológie. V roku 1987 konvertoval, stal sa katolíkom, ale zároveň je čosi ako „verejný homosexuál“, pravidelne chodiaci na Gay Pride. Homosexualite a jej vzťahu ku kultúre či kresťanstvu sa venoval aj v odborných publikáciách. Bol aj riaditeľom Knižnice Václava Havla, napísal o Havlovi knihu, takže ho často označujú za havlovca a pravdoláskara. Okrem toho sa Putna venuje moderovaniu a tiež spevu, špecializuje sa na renesančnú a ranobarokovú hudbu a vydal tri sólové CD.
Sám o sebe hovorí, že v Česku je vždy v menšine – aj ako katolík, aj ako homosexuál či ako havlovec. No zároveň je to človek, z ktorého prúdi neskrývaná radosť zo života, neustály úžas z bádania, je v ňom očividná fascinácia dejinami, literatúrou, kultúrou, religiozitou i cestovaním. Vďaka tomu je Putnova vášeň po spoznávaní a bádaní až nákazlivá.
a ďalšie obrazy
Po Obrazoch z dejín ruskej religiozity a po Obrazoch kultúrnych dejín americkej religiozity prichádza ts treťou časťou tejto série: Obrazy z kultúrnych dejín strednej Európy. Prečo vlastne obrazy? Čo to je? Cestopis, literárna história, dejiny? Putna tvrdí, že tými obrazmi sú „vybraté literárne a umelecké diela, na ktorých možno demonštrovať jednotlivé základné princípy príslušnej kultúry, špeciálne potom jej myslenie a jej religiozitu.“ Tentoraz zostavil galériu obrazov, ktorá vychádzajú z dejín historických korunných zemí habsburskej ríše v jej finálnej fáze, čiže krátko pred jej rozpadom. A akú metódu skúmania si Putna vybral? Nemal ambíciu napísať monumentálne komparatívne dejiny a nešlo mu ani o roztrieštené impresionistické fragmenty, vybral sa akousi cestou „stredu“ a tak si to aj jasne pomenoval.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.