ak plánujete na budúci rok vydať knihu, otvoriť reštauráciu alebo vypustiť nejaký eco-bio-fair start-up, neprehlúpite, ak si vyberiete na obal, steny, záclony či pozadie stránky modrú. Presnejšie PANTONE 19-4052 Classic Blue, farbu oblohy za súmraku, farbu roka 2020.
Možno to považujete za najzbytočnejšiu informáciu na svete, ale verte, že je za tým premyslená stratégia. Budúci rok budú touto farbou (a farbami, ktoré s ňou ladia) zaplavené obchody od šiat, cez nábytok až po obaly na smartfóny. A keď nejakú farbu vidia ľudia všade naokolo, tak sa im dostane do podvedomia a celkom prirodzene práve po veciach v tej farbe siahajú.
Nejde však o zlovoľnú túžbu nadnárodných spoločností manipulovať nakupujúcimi. Celkom pragmaticky, ak niekto chce vypustiť nový výrobok, povedzme kreslo, jeho dizajnovanie a výroba istý čas trvá, predtým však istý čas trvá aj dizajnovanie a výroba materiálov na toto kreslo a ešte predtým výroba farieb na tie materiály – takže mnoho malých poctivých výrobcov potrebuje vedieť, aká farba zaplaví obchody a svet aj dva roky dopredu. Práve preto aj niečo také ako spoločná dohoda na vyhlasovaní Farby roka pred vyše dvadsiatimi rokmi vznikla. Ak tomu celkom neveríte, tak sa poobzerajte okolo seba alebo nakuknite do skrine, či vám tam nevisí niečo v koralovo ružovej, farbe roka 2019, alebo ultra fialovej, farbe roka 2018.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.