Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Nasadli sme do japonského rýchlika s digitálnymi technológiami. Ak im nerozumiete, vedzte, že oni vám áno

.marianna Sádecká .kultúra

Umelecko-technologický festival Sensorium je takou malou slovenskou Ars Electronicou. Medzi dvomi covidovými vlnami Sensorium stihli nielen zorganizovať, ale aj bezpečne zrealizovať.

Nasadli sme do japonského rýchlika s digitálnymi technológiami. Ak im nerozumiete, vedzte, že oni vám áno archív Sensorium Otvorenie inštalácie Artificial Tears v átriu SNG.

napríklad organizačný tím festivalu Biela noc, ktorého koncept prišiel na Slovensko z Paríža, nemal také šťastie kvôli slovenským koronovým opatreniam.

V sobotu 29. augusta 2020 festival Sensorium vyvrcholil do imerzívneho zážitku, ktorým ukončil svoj multi-lokačný program o digitálnej kultúre a umení na Slovensku. Umelecko-technologický festival Sensorium, ktorý sa snaží priblížiť technologicko-umelecké koncepty širšiemu publiku, vznikol už v roku 2016 s cieľom budovať povedomie a rozprúdiť diskusiu o každodennom živote s novými technológiami.

Tento rok sa mnohé festivaly zrušili. No niektoré z nich upravili svoj koncept pre dobu pandemickú a vyšli k divákom v decentralizovanej forme. Ars Electronica, jedna z najvýznamnejších udalostí umeleckej scény zameranej na nové médiá a technologicko-umelecké projekty, sa každý rok od roku 1979 odohráva v Linzi.

Začiatkom septembra rakúske mesto nasaje umelcov a kurátorov z celého sveta. Tento rok sa však kvôli koronovým opatrenia a neistote cestovateľského plánovania Ars electronica rozptýlila do 126 lokácií po celom svete.

Slovenský festival Sensorium prišiel tiež v decentralizovanej podobe a vďaka tomu sa k nemu mohli dostať ľudia z miest od Bratislavy, Trnavy, cez Žilinu a Banskú Bystricu až po Košice. Sensorium tento rok prineslo viac ako 20 domácich aj zahraničných hostí, ktorí sa podieľali na projektoch pre NASA, MoMA New York či Google Arts & Culture a boli ocenené v rámci festivalov ako Ars Electronica alebo Burning Man. 

„kukátko“ do budúcnosti

Každodenné súžitie s digitálnymi technológiami neznamená, že človeku ako indivídu prinášajú len blahorečené výhody. Hoci som technooptimista, je dôležité si uvedomovať ako nám ovplyvňujú politiku, medziľudské vzťahy aj psychiku. No stále sme len v začiatočnej fáze ich každodenného využívania.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite