Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Na virtuálnom druhom ročníku (ne)festivalu JAMA vystúpi aj umelá inteligencia

.hana Štefánková .kultúra

Už šiestym dňom dostáva kultúra opäť zabrať. Od 15. októbra sú kvôli pandémii na čas zatvorené kiná, divadlá, kluby či galérie a pre mnohé to môže znamenať definitívny koniec. Viacerí preto hľadajú spôsoby, ako toto obdobie prežiť – pomocou virtuálneho premietania, vernisáže či koncertu. Do online priestoru sa tento piatok a sobotu presunie aj (ne)festival JAMA, ktorý vznikol len minulý rok ako pripomienka života a diela slovenského konceptuálneho umelca Milana Adamčiaka.

Na virtuálnom druhom ročníku (ne)festivalu JAMA vystúpi aj umelá inteligencia JAMA

jAMA – podpis, ktorým označoval Milan Adamčiak svoje diela. Ide o skratku slov Ja, Milan Adamčiak. Bol hudobníkom, skladateľom, poetom, výtvarníkom, venoval sa vizuálnej poézii, grafickým partitúram, akčnému umeniu, performance, či experimentálnemu komponovaniu.

V roku 1989 spoluzaložil avantgardný súbor Transmusic comp., ktorý hrával na Slovensku aj v zahraničí. Adamčiakove diela boli vystavované a uvádzané po celom svete, od Tokia až po New York. Posledné roky žil a tvoril v obciach Podhorie a Banská Belá v okrese Banská Štiavnica. Jeho priatelia a známi ho opisujú ako človeka z mäsa a kostí, veľmi vzdelaného a tvoriaceho svetové umenie, ktoré stojí za to si pripomínať a prostredníctvom neho ukázať novú generáciu umelcov s podobným potenciálom. S týmito myšlienkami festival vznikol a pokračuje aj v druhom, neobvykle virtuálnom ročníku.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite