Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Tvrdohlavý hlavonosič. Recenzia knihy o Etiennovi Cornevinovi

.peter Zajac .kultúra .knižnica

Neviem, ako prišiel Alexander Balogh na nápad napísať knihu o Etiennovi Cornevinovi (Etienne Cornevin: Z Paríža do slovenských ateliérov. Bratislava: Denník N, 2020), a nevedel som ani to, ako prišiel na nápad napísať knihu o Jánovi Langošovi. Urobil však dobre.

Tvrdohlavý hlavonosič. Recenzia knihy o Etiennovi Cornevinovi

napokon, je všade a pri všetkom, neviditeľný a ako všetci neviditeľní má vždy tak trochu moc nad všetkými viditeľnými. Niečo ho spája s Etiennom Cornevinom aj s Janom Langošom. Takíto ľudia sa vymykajú bežným pravidlám úspešnej viditeľnosti, pohybujú sa však s pokojnou istotou, ktorá im zabezpečuje pozornosť. Taký je azda už len Gusto Matijek.

Dosvedčuje to aj jedna z historiek v knihe, v ktorej Daniel Fischer opisuje štvordňovú výstavu v M pavilóne dnes už neexistujúceho bratislavského Parku kultúry a oddychu. Na vernisáži bolo podľa neho „okolo tristo ľudí, medzi nimi aj Milan Šimečka starší a Dominik Tatarka, ktorých som osobne pozval. Etienne, ktorý tam čítal svoj text a bolo to jeho prvé otvorenie výstavy, bol neuveriteľne nervózny, až sa z pléna ozval hlas Jána Langoša: Etienne, nebuď nervózny, veď si doma!“

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite