najprv privoláme temný prízrak, ktorý má všetko na háku. Vyvoláme si reminiscencie na lepšie filmy od Nolana. A štvorica kamarátov na prahu krízy stredného veku sa rozhodne zisťovať, kto je hráč a kto robí kakó. Vynecháme len animovanú Dračiu krajinu a za zmienku nám nestojí ani rodinný film Martin a tajomstvo lesa.
film týždňa: Candyman
Nie je horor ako horor. Candyman môže pôsobiť ako ďalší zo záplavy starších kúskov, ktoré bolo treba zrecyklovať, lebo nič nové nikoho/nikomu nenapadlo. Také hodnotenie by však bolo príliš unáhlené. Je to úplne inak a vidieť to hneď od úvodného loga filmového štúdia, ktoré je zrkadlovo obrátené. Dôvodom, prečo je to inak, by mohol byť Jordan Peele. Afroamerický komik, ktorý v posledných rokoch úspešne vyskúšal písať a režírovať filmy. Formálne by sme ich mohli zaradiť do kolónky hororu, ale vo výraznom druhom pláne to boli najmä ambiciózne spoločenské satiry (Uteč, My). S veľkým dôrazom na rasovú otázku. V prípade Candymana sa podieľal na scenári a produkcii, réžiu mala na starosti Nia DaCosta.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.