do našich končín sa len málokedy dostane východoázijská popkultúra. V posledných rokoch sa to však začína meniť. Južná Kórea, ktorá sa donedávna objavovala na novinových stránkach iba v súvislosti s tou Severnou a ich nekonečným konfliktom, býva čoraz častejšie krajinou pôvodu rôznych globálnych kultúrnych fenoménov. Či už ide o kórejskú popovú hudbu (K-pop) alebo filmovú produkciu (Parazit získal minulý rok ako prvý cudzojazyčný film Oscara za najlepšiu snímku), Južná Kórea si rýchlo buduje svetové renomé. Nový kórejský seriál Squid Game (česky Hra na oliheň), ktorý sa premiéroval nedávno na Netflixe, je len ďalším potvrdením tohto trendu. Už po niekoľkých dňoch sa stal globálnym hitom a rýchlo valcuje rekordy sledovanosti.
vražedná detská hra
Hlavnou postavou seriálu je Seong Gi-hun, nezamestnaný šofér a gambler, ktorý žije s matkou a nedokáže finančne zabezpečiť svoju malú dcéru. Keďže sa topí v dlhoch, rozhodne sa prijať ponuku od záhadného muža a zúčastniť sa na súťaži, o ktorej nevie nič okrem toho, že sa v nej hrá o rozprávkové bohatstvo. Gi-hun sa nachádza v zúfalej situácii; zdá sa, že nemá na výber a musí to risknúť. (Ne)dobrovoľne tak skončí ostrove, kde v utajenom komplexe súťaží spoločne s ďalšími stovkami ľudí v známych detských hrách o milióny eur. Je v tom len jeden háčik. V prípade neúspechu súťažiacich čaká vyradenie, teda okamžitá násilná smrť. Kontrast medzi nevinnými detskými hrami a masakrom ich dospelých hráčov je jednou z nosných ideí seriálu. „Ľudia sú priťahovaní iróniou, že zúfalí dospeláci riskujú svoje životy, aby vyhrali v detskej hre,“ uviedol režisér a tvorca seriálu Hwang Tong-hjŏk v jednom interview. „Hry sú jednoduché, preto sa diváci môžu oveľa viac sústrediť na postavy, môžu sa s nimi ľahšie spojiť.“
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.