otcovia a dcéry. Téma, ktorá zarezonovala v rovnakom čase naprieč dvoma filmami dvoch mladých režisérok, ktoré sa v slovenských kinách premietajú spolu – krátkometrážny predfilm Milý Tati od Diany Cam Van Nguyen a maďarsko-slovenský koprodukčný debut Iná svorka od Hajni Kis. Materinské puto je niečo, čo zvykneme stavať na prvé miesto. Obe autorky sú mladé ženy, ktoré rôznym spôsobom komunikujú to isté, niečo, čo je ešte stále menej preskúmaným územím. Rozpad rodiny, napriek ktorému nedokáže vymiznúť niečo tak silné, ako je puto medzi otcami a ich dcérami.
Hajni Kis vo svojom debutovom filme vychádza z vlastnej skúsenosti, keď jej počas detstva zmizol na istý čas zo života otec. Do hlavných postáv problémového otca a malého dievčaťa obsadila autentických nehercov, ktorí za kolegami z brandže absolútne nezaostávajú. Pôsobia naturálne, hrajú absolútne prirodzene a budia tak dojem hraného dokumentu, vzbudzujú v nás alarmujúcu otázku, ako sa Hajni Kis podarilo presvedčiť tohto potetovaného, vyholeného, vysokého muža hrať vo filme, a ešte tak autentickým spôsobom? Ako sa jej podarilo tak presne pracovať s detskou neherečkou, ktorá pôsobí ako ostrieľaná profesionálka? Možno práve takéto absolútne typové obsadenie postáv tvorí chémiu a puto, ktoré sú autentické a nespochybniteľné. Postavy sú zrastené s prostredím, divák nemá možnosť o nich zapochybovať.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.