magický pôvab moderných čiernobielych filmov
ak existuje niečo, čo nikdy neprestane byť fascinujúce, je to práve magický pôvab moderných čiernobielych filmov. Americká spoločnosť A24, produkujúca zakaždým overenú kvalitu nezávislého kina, priniesla C'mon C'mon, feel-good movie nielen o stmeľovaní dvoch generačne odlišných ľudí, ale aj o pohľade mladej generácie na budúcnosť tohto sveta.
Mohlo by sa dokonca zdať, že tento film je akousi poémou, lyrickým dielom o modernom svete, tom veľkom, v ktorom všetci spolu žijeme, ale aj o tých malých, našich súkromných a vlastných svetoch, ktoré sa môžu obsahom rovnať tomu veľkému. Medzi nekonečnou spleťou mrakodrapov, ciest, chodníkov a mostov sa nachádzajú celé rodiny, ale aj osamelí ľudia a deti s nevinnou optikou nazerania na svet, ich prítomnosť i minulosť. Toto všetko existuje v mase miest, ktoré v sebe ukrývajú ľudí a ich príbehy ako poklady.
príliš obyčajná postava?
Čím je Joaquin Phoenix starší, tým je lepší. V C'mon C'mon stvárňuje po dlhšom čase absolútne civilnú rolu, ktorá po Jokerovi dokazuje, že je nepochybne vynikajúcim hercom, ktorého netreba škatuľkovať iba do postáv psychopatov a čudákov. Postava osamelého rozhlasového novinára Johnnyho, ktorý je slobodným štyridsiatnikom, môže pôsobiť až príliš obyčajne, avšak celý film stavia na obyčajnej výnimočnosti života, ktorý je zložený z malých a nenápadných momentov.
Film je rámovaný a pretkávaný Johnnyho prácou, čo tvorí cestovanie po USA a robení rozhovorov s deťmi a mladými ľuďmi na tému, ako si predstavujú budúcnosť.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.