Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Fantomas odkrýva masky sociálnych sietí

.bibiána Kristína Danitová .kultúra

Vstupujeme do divadla, ale nevchádzame do žiadnej zo sál. Zostupujeme do podzemia – do CO Krytu Divadla Pavla Országha Hviezdoslava (DPOH), aby sme si v tomto netradičnom priestore pozreli predstavenie Fantomas. To nastavuje zrkadlo dnešnej spoločnosti. Trefne, priamo a neľútostne.

Fantomas odkrýva masky sociálnych sietí Luboš Kotlár

sociálne siete nás uvrhli do dôb dezinformácií, hoaxov a konšpiračných teórií. Časť z nás chytili do bubliny jedného názoru, rozdelili spoločnosť a skutočný kontakt nahradili tým virtuálnym. „Ak si nebudeme dávať pozor, každý z nás je potenciálne náchylný k tomu, aby spadol do králičej nory ako Alenka v Krajine zázrakov, a namiesto rozprávok ho uväznila ríša konšpirácií a dezinformácií,“ varuje dramaturgička inscenácie Tereza Hladká.

Čomu môžeme veriť na sociálnych sieťach? Je to, čo sa javí ako pravda, naozaj pravdou? Sme skutočne imúnni voči hoaxom a rôznym konšpiráciám? Dokážeme mať prehľad, čo je pravda a čo lož? Slová v dnešnej spleti názorov a rozporov akosi stratili význam. 

Luboš Kotlár

Inscenácia je prezentovaná ako vhodná najmä pre mladšiu generáciu, ale nie je to úplne tak. Na svoje si prídu tak mladí, ako aj starší diváci. Herci miestami rozprávajú po anglicky a nemecky, ale neunikne vám žiadna podstatná súvislosť, ak ani jeden z jazykov neovládate. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite