a kým sa pred päťdesiatimi rokmi obaja hlavní protagonisti vybrali po spoločnom projekte opäť k svojim vlastným aktivitám, neznamenalo to, že by neboli úspešní aj osve. Práve naopak. Marián Varga žal svoj úspech s Collegiom Musicom a Pavol Hammel pokračoval vo vytýčenej ceste rockového trubadúra. V rovnakom čase už totiž pracoval na albume Šľahačková princezná, ktorý sa ešte aj dnes svojím poňatím a spracovaním vymyká všetkým bežným rockovým albumom.
tvorivé, zásadné ale aj veľmi náročné obdobie
Presne takto opisuje Pavol Hammel obdobie rokov 1972 a 1973, kedy sa Šľahačková princezná rodila. Pripomeňme si však zopár vtedajších reálií, ktoré bezprostredne ovplyvnili vývoj udalostí. Keď sa v roku 1968 rozhodol Marián Varga odísť z vtedajšej, dnes legendárnej zostavy Prúdov na vlastnú sólovú dráhu. Pavol Hammel, zakladateľ skupiny neváhal a čoskoro na to postavil novú kapelu. Medzitým stihol nahrať album plný protest songov Pokoj Vám, ktorý svetlo sveta uzrel až o tridsať rokov neskôr, a do kapely angažoval mladého, už vtedy veľmi výrazného hudobníka a gitaristu Fera Grigláka. Vyústilo to do druhého albumu nazvaného Pavol Hammel & Prúdy (1970), kde prakticky rovnou autorskou polovicou prispeli Pavol Hammel s Ferom Griglákom a vznikli z toho časom overené skladby – Koče plné ruží, Princezná Zlatovláska, Stromy...
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.