rozvoj občianskych a sociálnych zručností je podľa Inštitútu pre aktívne občianstvo základom pre vzdelávanie detí, ktoré odráža aktuálne potreby žiakov a odzrkadľuje aj realitu, v ktorej žijú. Zároveň by tento proces mal byť poňatý zážitkovo, atraktívne a neformálne.
Úspešný prvý ročník potvrdil výskumy preukazujúce, že sociálne, životné a občianske zručnosti sa formujú aj u mladších detí ako tých na druhom stupni základnej školy. Deti od dvoch do siedmich rokov prejavujú empatické a prosociálne správanie a sú schopné porozumieť symbolickému zobrazeniu.
Žiaci od siedmich do jedenástich rokov začínajú ovládať vlastné emócie a taktiež sa u nich rozvíja logické chápanie. Tieto schopnosti tvoria základ pre rozvoj sociálnych a občianskych zručností.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.