Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Fenomén Barbenheimer

.tereza Kravecová .kultúra

Filmu Oppenheimer venujeme v tlačenom vydaní .týždňa až tri redakčné texty (nie všetky nadšené). Tu pridávame ešte jeden od našej externej spolupracovníčky.

Fenomén Barbenheimer YouTube

leto komerčných blockbusterov patrí nielen Christopherovi Nolanovi a ne-CGI verzii výbuchu atómovej bomby Oppenheimer, ale tiež o čosi ženskejšiemu protivníkovi s rovnakým dňom premiéry – Barbie (oba 2023). Bitka dvoch najočakávanejších filmov tohto roka konečne nastala a víťazmi sa stávajú aj zaslúžilý anglický režisér (Počiatok, Interstellar), aj relatívna novicka Greta Gerwig (Lady Bird, Malé ženy). Vďaka ročnému súpereniu o diváka neponúkli oba filmy „iba“ geniálne marketingové ťahy (ktorými by sa mnohí tvorcovia mohli inšpirovať), ale aj to, o čo sa v skutočnosti snaží azda každý, kto patrí do filmárskeho vesmíru: nahnať čo najviac ľudí do kín. Vypredané sály, tematické outfity (ružové šaty či obleky v júlových horúčavách) a chuť pozrieť si počas jedného dňa komediálny príbeh o obľúbenej hračke ako double-feature spolu so životopisným filmom o čosi menej obľúbenej hračke vytvorili z 21. júla 2023 predčasné Vianoce pre všetkých cinefilov. 

Barbie (2023) pohltí celým svojím ružovkastým ja, a dokonca ponúkne viac, než tradičné rozprávkové príbehy. Nemýľte si však túto novinku s rovnomennými animákmi, nejde o príbeh pre malé dievčatá, ale priamo pre ich mamy. Hlavná hrdinka (Margot Robbie) sa vnára do  vlastných pocitov hlbšie, než je v idealizovanom svete Barbielandu zvykom. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite