Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.týždeň v jazze: Klub, atmosféra, zázemie...

.martin Valihora .kultúra .hudba

Keď sa vrátim späť k projektu Lipa, Hríb, Valihora, tak v zásade ide o interpretov, Rádio Jazz, podujatia, no čo je pre dnešnú tému kľúčové – ide aj o kluby.

.týždeň v jazze: Klub, atmosféra, zázemie... MARIAN JASLOVSKÝ Americký saxofonista Immanuel Wilkins a jeho kvarteto na One Day Jazz Festivale v .klube pod lampou.

v predošlých týždňoch som veľa písal o vnútornom dialógu, respektíve o zdroji prameniacom v duši človeka. Rozohrávanie debát samých so sebou v rôznych témach je dôležité, aby sme vedeli na život správne reagovať. A táto šablóna myslenia sa týka aj hudobníkov. Nie je to žiadne klišé či floskula povedať: „Tak ako žijeme, tak aj hráme.“ Čo si o sebe vo vzťahu k hudbe myslíme, to sa ukazuje aj v našej výpovedi a interpretácii.

Keď som roztržitý, dá sa to v hudbe, ktorú hrám, ľahko vycítiť, no tak isto keď som pokojný a rozvážny, je to citeľné. Ako ďalší príklad si stačí spomenúť na významného bubeníka menom Steve Gadd, ktorého jednoduchosť a poriadok je dodnes najžiadanejšou esenciou hudby. Nedá sa to nijak obísť, jazyk duše reflektuje jej obsah.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite