Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Michelin: Jazda ku gastrozážitkom

.bibiána Kristína Danitová .lifestyle .lifestyle

Písal sa rok 1920. Svet sa už otriasol z hrôz 1. svetovej vojny, hospodárska kríza bola v nedohľadne a ľudia boli hladní po príjemných zážitkoch. Slovo „hladní“ je v našom príbehu dôležité, pretože k slovu sa začala dostávať zážitková gastronómia. Teda spôsob stolovania, ktorý neslúži len na uspokojovanie základných potrieb, ale poskytuje komplexný zážitok.

Michelin: Jazda ku gastrozážitkom HERITAGE IMAGES/GETTY IMAGES Louis Renault a Édouard Michelin na Veľkej cene Francúzska, 1908.

k výletom patrí dobré jedlo. To je aj dôvod, prečo má biely bacuľatý panáčik, maskot výrobcu pneumatík Michelin, veľa spoločného s tými najvychytenejšími reštauráciami na svete. Konkrétne je to svetoznámy katalóg-bedeker, do ktorého by sa chcela dostať hádam každá „lepšia“ reštaurácia na svete, ale podarí sa to len nemnohým. 

na počiatku bol bicykel

Spoločnosť Michelin, sídliaca v meste Clermont-Ferrand, je druhým najväčším svetovým výrobcom pneumatík. Bratia Édouard a André Michelinovci viedli v roku 1889 podnik s poľnohospodárskym náradím. Jedného dňa k nim do predajne prišiel cyklista s poškodenou pneumatikou, ktorá bola starého typu, preto pokus o pomoc s opravou skončil neslávne. Édouarda však tento neúspech inšpiroval. Spolu s bratom sa pustili do výroby vlastnej verzie modernej pneumatiky – takej, aká sa nemusí lepiť na ráfik. Značka Michelin bola zaregistrovaná 28. mája 1889. O dva roky neskôr použil ich pneumatiky Charles Terront na prvých cyklistických pretekoch na svete: Paríž – Brest – Paríž. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite