v poslednom období, kedy sa do popredia stále viac dostáva elektromobilita, predstavuje nemecká automobilka vozidlá, ktoré nielenže sú plne elektrické, ale majú pravú DNA značky PORSCHE, čo sa týka jazdných vlastností aj dizajnu. Jedným z nich sú aj nové modely MACAN a TAYCAN. Elektromobilita a dizajn boli inšpiráciou pre študentov Fakulty architektúry a dizajnu Slovenskej Technickej univerzity (FAD STU) počas nedávnej letnej súťaže Porsche Summer Challenge.
Porsche Slovensko
Počas uplynulého leta, v období medzi semestrami prebehol na FAD STU projekt unikátnej spolupráce so slovenským predajným zastúpením značky Porsche Centrum Bratislava. Nadanie kreatívnych študentov, ktorí sa inšpirovali novými, plne elektrickým modelmi MACAN a TAYCAN, spustilo vlnu nápadov s očarujúcim výsledkom. Projekt totiž prebiehal formou vyhlásenia dizajnérskej súťaže Porsche Summer Challenge s cieľom zhmotniť esenciu značky Porsche spolu s presadzujúcou sa érou elektromobility.
Porsche Slovensko
Víťazný návrh, ktorý ohúril odbornú porotu, pochádzal z dielne Lukáša Litavca. „Inšpiroval som sa fluidnými, aerodynamickými líniami karosérií Porsche a pretavil ich do trojrozmerného objektu. povedal o svojom diele študent fakulty. Jeho výtvor vo forme sochy, pôsobí akoby bolo neustále v pohybe, čo evokuje pohyb a energiu. Pekným detailom je aj prstenec obtáčajúci sa okolo hlavného tela sochy pripomínajúci horný ťah písmena P, čím vytvára odkaz na logo Porsche.
„Zakrivené, plynulé línie sa navzájom prekrývajú a vytvárajú ilúziu nekonečnej slučky, alebo prsteňa. Toto symbolizuje neustálu inováciu a rýchlosť, ktoré sú v DNA značky Porsche,“ opísal dielo jeho autor.
Socha bola prvýkrát odhalená verejnosti počas slávnostného predstavenia nového, plne elektrického modelu Porsche MACAN Electric, druhý októbrový štvrtok v hlavnom meste. Momentálne je táto skulptúra vystavená v showroome Porsche v Bratislave a nadšenci moderného umenia si určite prídu na svoje.
Porsche Slovensko
Podľa dekana FAD STU, docenta Branislava Puškára sú práve takéto projekty cestou, ako dokázať celému svetu, že nie sme len krajinou výrobných hál pre automobilový priemysel, ale disponujeme výraznými dizajnérskymi talentami. „Prístup spoločnosti Porsche Inter Auto oceňujeme v tom, že k nám ako partner pristupovala od začiatku s veľkou dôverou,“ uviedol dekan FAD STU Branislav Puškár.
„V roku 2024 stojíme na míľniku, kedy sa hovorí o elektromobilite, ktorá je budúcnosťou,“ pripomenula Gabriela Černáková, marketingová manažérka značky Porsche na Slovensku. Ako dodala, hoci celý projekt vznikol v krátkom čase, bolo úžasné sledovať ako si študenti poradili s témou, a ako sa im podarilo zhmotniť esenciu značky Porsche s nádychom elektromobility.