Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Odborníci na influencerov. Firmy využívajú nový trend. Za menej peňazí dokážu influcenceri osloviť viac zákazníkov

.tlačová správa .lifestyle

Čím chceš byť, keď vyrastieš? Influencerom. Znie najčastejšia odpoveď detí na základných či stredných školách. Kto to ale vlastne je influencer? V krátkosti sa dá takýto spôsob zarábania peňazí vysvetliť celkom jednoducho. Určitá osoba promuje určitý produkt na svojom profile na sociálnej sieti a za to dostane od spoločnosti, ktorá produkt vyrába, peniaze. Samozrejme, môže ísť o službu, čokoľvek, čo sa dá speňažiť.

Odborníci na influencerov. Firmy využívajú nový trend. Za menej peňazí dokážu influcenceri osloviť viac zákazníkov Daybyme

mať však vplyv (influence), za ktorý sú spoločnosti ochotné platiť, nie je jednoduché. Mnohé majú veľmi prísne kritériá, ktoré určujú, kto má dostatočný vplyv, aby zvýšil atraktivitu produktu a naopak, do koho sa neoplatí investovať.

Vo všeobecnosti platí, že čím má osoba viac sledovateľov, čím je známejšia, tým má väčší vplyv a dokáže prilákať nových zákazníkov či udržať tých stávajúcich. V poslednom období sa však tieto pravidlá menia a nastupuje nový trend tzv. mikroinfluencerov.

Je to v celku dramatická transformácia v oblasti digitálneho marketingu. Doteraz ovládali pomyselné prvé priečky tohto typu marketingu áčkoví influenceri. Na päty im už ale celkom výrazne šliapu osobnosti s menším počtom sledovateľov, ktorí majú často krát väčší výtlak, ako to býva u tých najznámejších. 

Daybyme

„Je logické, že dôvera v tú istú osobu, ktorá sa na sociálnych sieťach javí ako odborník na všetko, nemôže byť v čase udržateľná. Odporúča kozmetiku, výživové doplnky, cestovné kancelárie či tovar pre veľmi špecifickú skupinu. Ľudia však hľadajú autenticitu a osobné prepojenie s konkrétnym influencerom,“ upozornil Daniel Čačala, odborník na influencer marketing zo spoločnosti Daybyme Media House.

Ak napríklad vieme, že istá speváčka trpí celiakiou, teda alergiou na lepok, jednoduchšie jej uveria odporúčanie na bezlepkové potraviny, ako tomu bude u osoby, ktorá v pondelok promovala bagety a v piatok bezlepkové koláče. To dáva zmysel.

ento trend, kedy značky častejšie investujú do menších rýb, s menším dosahom, sa tak stáva stále častejším a zdá sa, že pre firmy aj výhodnejším. Čo sú však najzásadnejšie faktory, ktoré menia správanie na trhu?

originalita a dôvera: Skutočný poklad

Mikronifluenceri, ktorí majú do 10-tisíc sledovateľov, sú u verejnosti často vnímaní ako dôveryhodnejší a autentickejší. Svojim fanúšikom sa viac venujú, majú s nimi neraz hlbšie a osobné vzťahy. Tým pádom je aj ich obsah považovaný za menej komerčný. Odoberatelia ich v mnohých prípadoch poznajú aj osobne, alebo sa s nimi vedia viac stotožniť. Dokazujú to aj výskumy. Spojenie (engagement rate) mikroinfluencerov so svojimi sledovateľmi je často vyššie než u ich väčších kolegov. Pre značky to znamená lepšiu návratnosť investícií, pretože ich spotrebitelia sú viac naklonení veriť odporúčaniam mikroinfluencerov a následne aj konať podľa nich.

cenová efektivita: Väčší zásah za menej peňazí

Firmy, ktoré pracujú s áčkovými influencermi vedia, že ich takáto spolupráca môže vyjsť na tisíce až milióny eur. „Naopak, mikroinfluenceri sú výrazne cenovo dostupnejší a ponúkajú lepší pomer cena vs. výkon. Značky si tak môžu dovoliť spolupracovať s viacerými mikroinfluencermi, čím zvyšujú svoj dosah, zaujmú rôznorodé publikum a v neposlednom rade aj diverzifukujú riziko ,“ uviedol výhody mikroinfluencerov Daniel Čačala, zo spoločnosti Daybyme Media House.

Nebolo to tak dávno, kedy veľké značky na Slovensku rozviazali s niektorými veľkým influencermi spoluprácu, pre ich politickú angažovanosť. Vsadili všetko na jednu kartu, no v prípade práce s viacerými influencermi sa toto riziko výrazne znižuje. 

Daybyme

Niektorí manažéri dokonca tvrdia, že spolupráca s desiatkami mikroinfluencerov môže byť oveľa efektívnejšia ako vsadiť všetko na jednu kartu, čo sa nedávno ukázalo pri už spomínaných prezidentských voľbách. Zároveň sa takto značkám podarí zasiahnuť viaceré demografické skupiny a zároveň minimalizujú riziko spojené s prípadným škandálom, alebo poklesom popularity jedného veľkého influencera.

cielený marketing: Osobný prístup sa cení

Práca s mikroinfluencermi má pre firmy ďalšiu veľkú výhodu. Dokážu totiž cieliť na špecifické niche (špecifické) segmenty, sú odborníkmi vo svojich oblastiach a majú sledovateľov, ktorí zdieľajú ich záujmy a vášne. Značka sa tým pádom môže lepšie zamerať na svoju konkrétnu cieľovú skupinu a získať vyššiu relevanciu a účinnosť.

zmena stratégie: Od kvantity ku kvalite

Trh sa neustále mení a hľadá čo najlepšie možnosti, ako čo najviac predávať a generovať zisk. Hoci v minulosti sa presadzovala teória, že dobrý influencer je len ten, ktorý má čo najviac sledovateľov, prítomnosť ukazuje niečo iné. Firmám už ide viac o skutočný a nie predstieraný vplyv. Ten dokážu zabezpečiť mikroinfluenceri spojení so svojim publikom, pretože sú to uveriteľní odborníci na konkrétne problematiky. Značky si tak môžu vyberať z influencerov, ktorí sú pre ich biznis najvhodnejší a majú u svojich sledovateľov kredit dôveryhodnosti. 

Daybyme

Samozrejme, mnohí odborníci v oblasti marketingu sa stále držia názoru, že čím väčší influencer, tým väčší význam. Avšak aj oni začínajú vyzdvihovať minimálne kombináciu veľkých a menších influencerov, ktorá môže priniesť najlepšie výsledky. Napriek tomu, rastúca dôvera v mikroinfluencerov  viditeľne mení pravidlá hry a tento smer začína naberať na intenzite, čo mu predpovedá sľubnú budúcnosť. Na druhej strane, nemožno ignorovať zmeny v spotrebiteľskom správaní a marketingových stratégiách poukazujúce na väčší dôraz na kvalitu. „Značky, ktoré nasadnú na túto novú vlnu môžu získať veľkú konkurenčnú výhodu a úspech v neustále sa meniacom digitálnom svete,“ uzavrel Čačala.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite