Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Nové elektrické Porsche MACAN: Spojenie moderných technológií so športovým dedičstvom značky

.tlačová správa .lifestyle

Nádherné prímorské cesty v okolí čiernohorského mesta Kotor sa stali prvým miestom, kde sme mali možnosť otestovať novú generáciu modelu Porsche MACAN. Keďže nemecká automobilka kladie dôraz na elektromobilitu, všetky modely budú dostupné len v elektrickej verzii, ktorá dokonale stelesňuje DNA značky Porsche - výkon, dizajn a precíznosť.

Nové elektrické Porsche MACAN: Spojenie moderných technológií so športovým dedičstvom značky

posledná, najnovšia, generácia modelu MACAN je stále športovým autom z kategórie kompaktných SUV. Ladná „letecká línia“ karosérie, typická pre tento model, je ikonickým znakom značky PORSCHE a dokonale vyjadruje jeho športový charakter. A práve ten sme prišli testovať na serpentíny v Čiernej Hore. 

A bolo čo skúšať. Hoci sa jedná o plne elektrické vozidlo, stále je to Porsche a jazda poteší každého milovníka motošportu. MACAN poháňa najnovšia generácia synchrónnych elektromotorov, ktoré zaručujú výkon, na aký ste pri tejto značke zvyknutý. 

Skutočným vrcholom ponuky modelu MACAN, ktorý sme mali možnosť aj vyskúšať na kľukatých cestách v Čiernej Hore, je MACAN Turbo s ohromujúcim výkonom 470 kW (639 koní) a krútiacim momentom 1 130 Nm. Akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy nenecháva nikoho na pochybách, že ide o pravé Porsche. A to všetko pri kombinovanom dojazde 590 kilometrov, pričom pri základnom modely MACAN je to až 641 kilometrov. 

A je to práve dojazd, ktorý mnohých fanúšikov spaľovacích motorov odrádza od prechodu na elektrickú energiu. Môžeme však s pokojom povedať, že obavy vôbec nie sú na mieste. Ako sme už spomenuli vyššie, dojazd modelu Porsche MACAN je viac ako 600 kilometrov, no zároveň sa netreba obávať ani dlhých prestojov potrebných na nabíjanie batérie. Vďaka 800-voltovej architektúre sa batéria s kapacitou 100 kWh nabije z 10 na 80 percent za neuveriteľných 21 minút. To robí z nového Porsche MACAN ideálneho spoločníka nielen pre mestské dobrodružstvá, ale aj dlhé cesty. 

Chladným nás nenechal ani interiér, ktorý je majstrovským dielom moderného luxusu. Pred vodičom sa nachádza zakrivený 12,6-palcový displej, doplnený o head-up displej s rozšírenou realitou. Centrálny 10,9-palcový dotykový displej a rovnako veľká obrazovka pre spolujazdca vytvárajú dokonalú digitálnu harmóniu, pričom zachovávajú typické prvky značky Porsche.

Priestranný interiér ponúka batožinový priestor s objemom až 1 348 litrov po sklopení zadných sedadiel, predný úložný priestor s kapacitou 84 litrov a schopnosť ťahať príves s hmotnosťou až 2 000 kg, čo z neho robí skutočne všestranné vozidlo. 

Nové Porsche MACAN prichádza na slovenský trh v štyroch verziách. Základný model s cenou od 84 928 eur, MACAN 4 od 88 618 eur, MACAN 4S od 95 916 eur a vrcholný MACAN Turbo od 121 798 eur. Pre náročných klientov je k dispozícii široká paleta personalizácie - 14 štandardných farieb karosérie, 59 špeciálnych odtieňov a 10 dizajnov diskov.

Nový elektrický MACAN je dôkazom, že budúcnosť automobilovej dopravy môže byť nielen udržateľná, ale aj vzrušujúca. Je to vozidlo, ktoré dokonale spája legendárne športové dedičstvo značky Porsche s modernými technológiami zajtrajška. 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite