Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ľuďom nezáleží len na zovňajšku

.michael Kasarda .lifestyle

Dôležité je aj hodnotné vnútro! Môže sa vám páčiť, môžete po ňom túžiť, no aký pôžitok budete mať z auta, ktoré má nudný látkový poťah a rádio bez žiadnych vychytávok?

Ľuďom nezáleží len na zovňajšku Bezkľúčové otváranie dverí, automatická klimatizácia či dažďový senzor. Trendom je čo najväčšia výbava auta.

skeptici tvrdia, že technologicky sa autá za posledných, povedzme, 50 rokov prakticky nezmenili. Aj pod novou, blýskavo perleťovou metalízou nájdeme samonosnú karosériu, motor s vnútorným spaľovaním na fosílne palivá a s rozvodovým remeňom alebo reťazou, kotúčové brzdy či kolesá odpružené tlmičom a pružinou. Elektromobily tiež nie sú žiadna novinka. Rovnako ako autá so spaľovacím motorom sa prvé vozy na baterky objavili druhej polovici 19. storočia, no na začiatku 20. storočia ich ropná loby úplne vytlačila z ciest.

spiknutie automechaniky?

Konšpirátori vravia, že autá sa z generácie na generáciu menia len toľko, aby v zákazníkoch opodstatnili ich výmenu. Keby teraz prišiel na trh revolučný model s ohromným výkonom, nízkou spotrebou a dlhou životnosťou, tak by si už nik žiadne iné auto nekúpil. Mojím obľúbeným konšpirátorom je Slovák Dick Kvetňanský. Ten v roku 2012 oznámil, že vyvíja „revolučný” motor s obrovským výkonom pri nízkej spotrebe.

„Keby automobilky urobili odrazu revolúciu, narazili by na strop možností spaľovacích motorov a viac by ich už nedokázali zlepšovať. Z marketingového hľadiska nemôžu ísť hneď na maximum a o ďalší rok by už nemali čo viac ponúknuť.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite