Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Pankáč, čo nemal dôvod rebelovať

.elena Akácsová .lifestyle

Kameraman Martin Žiaran (Čistič, Marhuľový ostrov, Mesto tieňov) nezaprie v sebe filmára. Aj počúvať platne je pre neho ako sledovať film.

Pankáč, čo nemal dôvod rebelovať Boris Németh "Vlastne neviem, či existuje fáza, ktorú z mojej práce nemám rád," hovorí Martin Žiaran.

Martin Žiaran je ďalší z talentovaných Slovákov, ktorí išli do Prahy za láskou a zostali tam pracovať. Na Slovensko však nezanevrel, naposledy urobil s Petrom Bebjakom film Čistič, ktorý ocenila Asociácia slovenských kameramanov cenou Kamera 2015 za hraný film.

Keďže práca pri filme je nárazová a počas nakrúcanie je rád, že si stihne pospať, oprať a občas skočiť do kina, nemôže sa venovať žiadnemu koníčku pravidelne. Športuje rád, ale ešte radšej cestuje, miluje more a pohľad cez slnečné okuliare. V mladosti bol drsný pankáč, aj keď rodičia mu vytvorili taký domov, že nemal proti čomu rebelovať. Vtedy ho to štvalo, dnes to už vie oceniť. Hudbu zbiera na platniach, album je podľa neho podobne ako film záznam určitého obdobia a nálady, preto nemá rád výberovky. O jeho nerestiach aj o tom, prečo je schopný vrátiť sa aj štyrikrát domov sa dočítate v aktuálnom vydaní .týždňa alebo tu.

A tu je ešte zopár zaujímavostí o práci a voľnom čase kameramana, ktoré sa na papier nezmestili:

Práve dokončujem celovečerný film Učitelka tandemu Hřebejk&Jarchovský.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite