keď môže, poctivo ide na každé svoje predstavenie. Ani nie tak preto, aby kontrolovala, čo herci stvárajú s jej dielom aj po premiére, ako skôr preto, že si s nimi počas skúšania vytvorí vzťah a baví ju ísť si pokecať aj neskôr. Naposledy režírovala dve inscenácie v SND. Embryá, prvú časť z trilógie minidrám Morálka 2000+ av Modrom salóne SND Tichý bič o spisovateľovi Milovi Urbanovi, ktorý počas vojnového slovenského štátu robil šéfredaktora Gardistu.
Alena Lelková pred Divadelnou fakultou VŠMU najprv vyštudovala slovenčinu- estetiku, takže Urbanovu tvorbu dobre pozná: „Urbanove poviedky mám veľmi rada, je to vynikajúci autor, Živý bič už menej, ale téma ma zaujala a chcela som sa s tým konfrontovať. Človek si myslí, že má v tom jasno, úplne primitívne – fašizmus je predsa zlý. Ale postupne zistí, že aj v samotnom tíme sú ľudia, ktorí na to majú iný pohľad. S autorkou Janou Juráňovou sme celú tému brali veľmi osobne, text vznikal za pochodu a v čase, keď vrcholila migračná kríza, pochody, Kotleba, hoci si ho v tom čase nikto poriadne nevšímal.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.