Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

V zahraničí dnes môže byť umelcom ktokoľvek

.elena Akácsová .lifestyle

Nehanbí sa za to, že rád pozerá Eurovíziu a obdivuje Conchitu Wurst. Uznáva moderné nemeckojazyčné divadlo, Shakespeara by však zakázal. Náš divadelný recenzent Peter Scherhaufer.

V zahraničí dnes môže byť umelcom ktokoľvek Boris Németh „Zajtra bude všetko inak, to by mohol byť môj epitaf,“ hovorí Peter Scherhaufer."

hoci je vzdelaním ekonóm a živí ho PR, žije najmä pre divadlo a písanie. Keďže je súťaživý, písať začal až po vyhlásení súťaže Román 2006 (skončil druhý) potom si všimol súťaž Dráma (v tej sa dostal do finále už štyrikrát, tento rok súťaž vyhral s hrou o emigrácii Osamelosť bežca piesočných dún).

Náš rozhovor do rubriky Sedem cností a nerestí sa neustále stáčal k divadlu. Za to, že sa doň zamiloval, môže učiteľka estetiky na strednej škole, ktorá žiakov zobrala na Bednárikovho Dona Carlosa. Dnes najviac obdivuje nemeckých a rakúskych súčasných autorov. Prečo? „Prinášajú aktuálne témy – neboja sa nastaviť zrkadlo dobe, svedomiu národa... Obdivujem divadlo na hranici drámy, pohybu a performancie. Ale performancie, ktoré som tento rok videl vo Viedni, či už na Wiener Festwochen, alebo na festivale Brut a v Tanzquartier, ma sklamali. Veľmi. V zahraničí dnes môže byť umelcom ktokoľvek. Ako keby stačil nápad. Remeselná zručnosť niekedy chýba. Mali by sa k nám prísť pozrieť na

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite