týždeň po spustení mala hra v USA viac ako 65 miliónov aktívnych používateľov. To je viac, ako má Twitter po vyše desiatich rokoch prevádzky. Servery padajú, používatelia napriek tomu pribúdajú. Z hry sa stal aj fejsbúkový fenomén. Tak som sa dozvedel, že kamarátka narazila na Obchodnej na psychického pokémona Drowzeeho, kamarát chytil na záchode Bulbasaura a že v Spišskej Novej Vsi pokémoni nie sú: „Asi sem ešte neprišli. Čo by tu robili?“
O čom je celé to šialenstvo? Tak ako v každej Pokémon hre, ktorých vyšlo niekoľko desiatok, vyhráva ten, kto „chytí všetkých“. Novinka je unikátna v tom, že hráč sa nehýbe v hernom svete, ale v reálnom. Pokémon naňho môže čakať za kríkom počas prechádzky, vo večierke alebo v parku. Hra využíva GPS na sledovanie polohy a fotoaparát, aby pokémona vizuálne vsadila do okolitého prostredia. Hru teda hráte v akejsi paralelnej realite, kde sú skutočné ulice so skutočnými ľuďmi, ale medzi nimi pobehujú farebné príšerky.
mobilné hry? Nikdy!
Pre Nintendo môže Pokémon Go znamenať veľký návrat. Legendárna firma, ktorá svetu priniesla herné série ako Super Mario, Donkey Kong či Zelda, v posledných rokoch stagnovala. Vedenie sa dlho bránilo nastupujúcemu trendu mobilných hier a svoje hry vydávali iba na vlastné konzoly.
Vtedajší šéf Ninteda Satoru Iwata povedal v roku 2011, že vývoj mobilných hier absolútne nepripadá do úvahy. Reagoval tak na tlak akcionárov, ktorí chceli, aby firma začala predávať aj hry na smartfóny. „Ak by sme to urobili, Nintendo by prestalo byť Nintendo.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.