Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Popol v Paríži

.elena Akácsová .lifestyle .zásah

„Mně taky táta říkal, že mám malovat malé obrázky, nejlépe krajinky, aby se líbily... to, co vytvářím, je prý hnus. Nyní je jeho popel ve významné sbírce v Paříži, kam se za svého života nikdy nepodíval...,"

napísal v jednej internetovej diskusii na fejsbúku Luboš Plný, jediný český výtvarník, ktorý sa predstavil na poslednom benátskom bienále. Plný je samouk a ako napísal v Lidovkách publicista Ivan Adamovič, jeho práce majú typické znaky art brut: je posadnutý zaplňovaním plochy, má sklony k akoby detskému prejavu, neodlišuje příliš umenie od života. 

Práve Ivan Adamovič tento jeho výrok citoval na svojom fejsbúku a ja som okamžite zareagovala: „Hovorí sa, že tvorba je presmerovaná agresia a frustrácia neškodnejším smerom. Super bonmot to je s tým popolom, ale neviem, či by som mu radšej nedopriala pekné detstvo a dobrý vzťah s otcom, ako jeho diela v Paríži, nie?“

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite