Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Hořící Jan

.elena Akácsová .lifestyle .zásah

Jan Palach prichádza s dvoma kýblikmi naplnenými benzínom pred budovu Národného múzea na Václaváku. Pedantne si vyzlečie a zloží nabok kabát a šál, z aktovky vyberie list a chvíľku sa rozhoduje, kam ho položí.

nakoniec ho nechá v aktovke. Vyleje na seba benzín, strasie ho, pričuchne si k fľaštičke s éterom. Trasúcimi sa rukami škrtá zápalky. Náhle vzbĺkne, pár metrov beží, pokiaľ ho niekto nezrazí na zem a neuhasí vlastným kabátom. Stále je pri vedomí, lapá po dychu a my sa dlho pozeráme na jeho spálenú tvár a vystrašené oči. 

Tak sa končí nový film Jan Palach a je to najsilnejšia scéna z celého filmu, ktorú si divák mlčky odnáša so sebou domov. Má o čom rozmýšľať. Táto scéna nie je nepodobná tej, ktorou sa začína film Hořící keř. Ale v tomto prípade má celkom iný účinok. V Keři vidíme horieť neznámeho mladíka. Aj to je silné, ale nie je to tak veľmi osobné. Osobnejší vzťah si vytvoríme k ľuďom, ktorí prichádzajú až potom. Vo filme Jan Palach, naopak, vidíme všetko, čo bolo predtým.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite