kopecký tým glosoval známy fakt, že vtedy (tak, ako aj v súčasnosti) považovali mnohé mestá projekty kultúrnych inštitúcií za špecifický druh prestíže. Nápadné projekty viacúčelových budov mali byť ukazovateľmi ich kultúrnej vyspelosti.
Podobnou ukážkou princípu veľkého divadla v malom meste je aj budova novostavby Divadla Jonáša Záborského v Prešove od architektov Karola Revického a Františka Jesenka. Jeho architektúra bola v dobe svojho vzniku rovnako solitérna ako osobnosť národného buditeľa, ktorého meno nesie. Hovorilo sa o progresívnych inšpiračných impulzoch. Za všetky spomeňme halu Finlandia od architekta Alvara Aalta.
Budovy však občas môžu, aj napriek vopred určenej funkcii, žiť svoj zvláštny paralelný život. Najmä vtedy, ak sa stanú predmetom mýtov. Niektorým budovám v histórii napríklad pripisovali magický význam.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.