ako všetci vieme, v modernom postkomunistickom kapitalizme nemusí mať názov firmy nič spoločné s jej činnosťou. Napríklad spoločnosť Bryndza guľa production vôbec nemusí vyrábať bryndzové gule. Môže vyrábať sadrokartón, likvidovať odpad, obchodovať so zbraňami alebo organizovať súťaž Miss Slovensko. Typickou črtou podnikateľa karpatského typu je vlastníctvo veľkého počtu takýchto firiem s neprehľadným genealogickým stromom (matka, dcéra, neter, pankhart atď.). Bez ohľadu na to, čo firmy vyrábajú, hlavným produktom sú vratky DPH.
Do tejto schémy celkom zapadá a zároveň z nej celkom vybočuje firemná filozofia, ktorá tiež minimalizuje výrobu, ale dobrému menu venuje maximálnu starostlivosť. Táto filozofia vznikla u nás počas Veľkej hospodárskej krízy koncom 30. rokov 20. storočia. Ako v mnohých iných krajinách, aj na Slovensku v tom čase zdochol pes. Nikto však z tejto skutočnosti nevyťažil toľko ako istý Molnár, ktorému zdochol nemecký ovčiak Dunčo. Išlo o hnusné a zákerné zviera, ktorého charakterové vlastnosti donútili ešte aj lakomého Molnára zaobstarať si tabuľku: „Pozor, zlý pes!“
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.