Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Nechala zo Spolu: Pandémia ukázala, aké dôležité je získavanie údajov pri nastavovaní liečby

.pavel Nechala .mimoparlamentné fórum .neparlamentná alternatíva

Situáciu v zdravotníctve negatívne hodnotí dlhodobo približne 40 percent občanov. Významne na to vplýva osobná skúsenosť zo zdravotníckych zariadení, ktorá je ovplyvnená nevľúdnym prostredím, zlou stravou, zastaraným vybavením, ale aj necitlivým prístupom personálu. Volanie po lepších hotelových službách v zdravotníctve priamo vyjadruje cestovanie Sloveniek na pôrody do vidieckej nemocnice v susednom Hainburgu an der Donau.

špičkovú zdravotnú starostlivosť o novorodencov však dostanú aj v petržalskej nemocnici. Dobrou správou je, že investičný deficit do zariadení možno pomerne rýchlo dobehnúť a nemocnice sa postupne stávajú prijateľnejšími aj pre náročnejších pacientov. Stačí to však na kvalitné zdravotníctvo?

 Práve otázka definície nároku alebo štandardu pacienta s možnosťou pripoistenia je dlho odkladaným problémom. Súkromní poskytovatelia dokážu predávať aj štandard, napríklad objednávanie na určitý čas, a naopak, nadštandardné služby sú iba zriedkavé. Riešenie treba hľadať vo väčšej súťaži zdravotných poistení v ponuke pre pacienta, ktorú práve definovanie základného štandardu môže naštartovať. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite