Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Miroslav Kocúr z PS: Digitálne vzdelávanie v čase covidu nestačí

.miro Kocúr .mimoparlamentné fórum .neparlamentná alternatíva

Slovenské deti, študentky a študenti, neboli v škole najdlhšie zo všetkých krajín Európskej únie. Informácie o tom, ako prebiehala výučba počas pandemických obmedzení, sú neúplné, ale odhadujeme, že len pätina stredných škôl zvládala online vyučovanie bez väčších problémov.

až štvrtine žiakov sa buď vôbec nedostalo výučby, alebo mali výrazne zníženú kvalitu výučby. Preto je krok k zabezpečeniu diferencovanejšieho prístupu počas ďalšej vlny pandémie dobrým rozhodnutím.

Prezenčné vzdelávanie je prínosom z dvoch kľúčových príčin. Strata kontaktu s reálnym životom pôsobí psychologické škody. Škola a hra sú prirodzeným prostredím dozrievania detí; interakciou spoznávajú seba a iných, učia sa tvorivosti a formujú sa ako osoby. Týka sa to hlavne (no nielen) stredoškolákov, ktorí sú vo fáze rebélie voči rodičom a budovania  vzťahov s rovesníkmi. Mnohí vyše roka nechodili nielen do školy, ale ani do prírody či do kina; prerušil sa ich prirodzený okruh priateľstiev a vzťahov. Tento deficit už nikdy nevyrovnajú, môžeme len minimalizovať jeho dopad.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite