až štvrtine žiakov sa buď vôbec nedostalo výučby, alebo mali výrazne zníženú kvalitu výučby. Preto je krok k zabezpečeniu diferencovanejšieho prístupu počas ďalšej vlny pandémie dobrým rozhodnutím.
Prezenčné vzdelávanie je prínosom z dvoch kľúčových príčin. Strata kontaktu s reálnym životom pôsobí psychologické škody. Škola a hra sú prirodzeným prostredím dozrievania detí; interakciou spoznávajú seba a iných, učia sa tvorivosti a formujú sa ako osoby. Týka sa to hlavne (no nielen) stredoškolákov, ktorí sú vo fáze rebélie voči rodičom a budovania vzťahov s rovesníkmi. Mnohí vyše roka nechodili nielen do školy, ale ani do prírody či do kina; prerušil sa ich prirodzený okruh priateľstiev a vzťahov. Tento deficit už nikdy nevyrovnajú, môžeme len minimalizovať jeho dopad.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.