semafor predstavil minister školstva a mal ho zostaviť tím odborníkov na základe dát, zozbieraných v minulom školskom roku. Kvalita dát však vyvoláva pochybnosti, pretože na ministerstve prepustili viacerých dátových analytikov, ktorí skonštatovali, že v rezorte vládne „dátové peklo“. Ministerstvo dáta nezbieralo, respektíve zverejňovalo len časť z nich. Na základe existujúcich dát však vieme, že najväčším problémom boli príliš dlho zatvorené školy a približne 128-tisíc žiakov a študentov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Tí doma nemajú internet, a preto sa nemohli dištančne vzdelávať.
Tu narážame na ďalší problém. Školský semafor sa netýka ani týchto žiakov. Neupravuje, ako sa budú vzdelávať počas karantény, kto im zabezpečí internet alebo tablet. Niektoré školy to vyriešili po svojom a nechali prepadnúť 10-tisíc detí, dokonca na jednej strednej škole na východe prepadlo všetkých 451 prvákov. Škola totiž študentom, prevažne zo sociálne znevýhodneného prostredia, nedokázala zabezpečiť dištančné vzdelávanie.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.