Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Milan Majerský, predseda KDH: Voľby v Česku ukázali, ze útočný marketing nepresvedčil

.milan Majerský .mimoparlamentné fórum .neparlamentná alternatíva

Vox populi, vox dei. Hlas ľudu, hlas Boží. Slobodné voľby patria k základným kameňom demokracie. Pravidelné slobodné hlasovanie občanov o podobe novej vlády je zároveň akousi bezpečnostnou poistkou, keď dvere môžu vypadnúť z pántov.

víťazom dramatických parlamentných volieb v Česku sa stala koalícia Spolu, ktorej súčasťou sú aj naši partneri – kresťanskí demokrati z KDU-ČSL. Srdečne im na čele s predsedom Mariánom Jurečkom gratulujem a úprimne sa teším, že zvíťazila nádej na pozitívnu zmenu!

Voľby u našich susedov ukázali, že Česi zatiahli ručnú brzdu a po ôsmich rokoch teatrálneho vládnutia podľa marketingových poučiek uprednostnili návrat k štandardom. Aj pre Slovensko z toho plynie silné povzbudenie, že politika nenávisti, napätia a populizmu nemôže prekričať poctivosť, slušnosť a odbornosť. Verím, že s bratmi Čechmi budeme dobre spolupracovať v rámci tém, ktoré naše krajiny jasne spájajú!

Strany víťaznej koalície Spolu pôsobia na českej politickej scéne dlhodobo, sú predvídateľné a vždy uprednostňovali kompetenciu pred prvoplánovým populizmom. Potvrdilo sa, že overená, dlhodobá poctivá práca nakoniec prinesie ovocie a dokáže zvíťaziť nad fanfarónstvom a neustálym ťahaním medových motúzov popod nosy voličov – bez reálnych výsledkov. 

KDH začína štvrtú desiatku rokov služby v prospech občanov a po celý čas stálo a naďalej stojí na strane slušnosti, slobody a odbornosti. Verím, že aj u nás postupne klíči obdobie, keď tieto hodnoty dokážu ľudí presvedčiť. KDH je aj dnes mimoriadne silné v mestách, obciach, regiónoch, lebo sme najbližšie k ľuďom a poznáme ich skutočné problémy. Takmer 3 000 regionálnych, mestských a miestnych poslancov a 220 starostov a primátorov naprieč Slovenskom na vlastnej koži denne okusuje, ako veľmi sú ľudia vyčerpaní hádkami a neraz zbytočným napätím na čele štátu. Ľudia, žiaľ, často prestávajú veriť tomu, že sa to môže zmeniť. Ale môže, ako ukazuje aj signál z Česka.  

Tam si počas kampane každý zvolil cestu, ktorá mu je blízka. Ukázalo sa, že ostrý útočný marketing, ktorý nie vždy pracoval s pravdou, občanov natoľko nepresvedčil. Naopak, uspela vecná štandardná kampaň bez silných hodnotení a podpásových útokov na súperov. 

Prial by som si, aby Slovensko v tomto duchu dokázalo nasledovať príklad od susedov. Verím, že slušnosť a kompetentnosť nie sú málo na to, aby tí, čo sa nimi vyznačujú, mohli uspieť pred národom. Verím, že poctivosť a vytrvalosť sú viac ako novotvary sľubujúce prázdne zázraky. Aj u nás, v krajine pod Tatrami.

Tento text ste mohli čítať len vďaka našim predplatiteľom. Pridajte sa k nim a predplaťte si .týždeň.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite