poznal som ťa ako nadšenca. Bol si celý život nadšený z vecí, ktoré si videl, počul. Hľadal si krásu, to mi bolo nesmierne sympatické. Svoje objavy si prepisoval na stránky .týždňa. Zlé jazyky hovorili, že nie si úplne kultúrny publicista, ale propagátor, a ja si myslím, že je to úplne v poriadku. Lebo kultúrny publicista by mal byť predovšetkým propagátor vkusu. Načo počúvať zlú hudbu a potom o nej písať zlé recenzie?
Do mojej staršej eseje Zapaľovať oheň (o hudobnej publicistike) som kedysi napísal: „Venovať sa kráse je v dnešnom svete možno jediný spôsob, ako predísť peklu. Asi nie je dôležité, aby ľudia s každým výstrižkom vašej kladnej recenzie bežali do obchodu a kupovali si CD (aj keď aj to má svoj pôvab), ale dôležitejšie je, že každým textom o hudbe (a o umení vôbec, a dobrým textom vôbec) človek vyprodukuje niečo malé, ale dôležité. Ako jeden list, ktorý vyrobí kyslík. Ako jedna trieska, ktorá môže pomôcť zapáliť pod čímsi kotlom veľký oheň.“ A vtedy som nevedel, že je to aj o tebe.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.