Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Šéf Spotify tvrdí, že náklady na tvorbu hudby sú takmer nulové

.marian Jaslovský .názory

K skupinke sociopatov na čele technologických spoločností, sa pridal aj CEO Spotify Daniel Ek. Ten tvrdí, že „náklady na tvorbu obsahu u hudobníkov sú takmer nulové.“ Akože, nemyslím si, že by šéfovia technologických spoločnosti mali byť nejakí myslitelia vo veľkých geopolitických súvislostiach, ale človek, ktorý zarába milióny na šírení hudby, by asi mal niečo o hudbe vedieť.

Marian Jaslovský

predstavte si, že by niekto povedal, že náklady na to, aby bol človek taxikárom sú takmer nulové, za čo by sme ho mali? Veď každý vie, koľko stojí auto a pohonné hmoty. Preto ani taxíky nejazdia zadarmo. A takto môžeme pokračovať na čokoľvek. A napriek tomu šéf spoločnosti, ktorá hlási v prvom štvrťroku rekordné zisky vo výške 1 miliardy eur, povedal „Dnes, keď sú náklady na vytváranie obsahu takmer nulové, môžu ľudia zdieľať neuveriteľné množstvo obsahu. To podnietilo moju zvedavosť ohľadom konceptu dlhej trvanlivosti verzus krátkej trvanlivosti. Aj keď veľa z toho, čo vidíme a počujeme, rýchlo zastaráva, existujú nadčasové nápady alebo dokonca hudobné skladby, ktoré môžu zostať relevantné desaťročia alebo dokonca storočia.“ 

Ek zamýšľal svoj príspevok skôr filozoficky a zamýšľal sa nad (hudobnými) nápadmi, ktoré pretrvávajú roky, ale to prerieknutie svedčí o jeho totálnej ignorancii. 

Povedzte rodičom, že skladanie hudby nič nestojí, keď kupujú klavír pre svoje dieťa. Povedzte to ľuďom, ktorí si kupujú nástroje, vybavenie, efekty, štúdiové aplikácie a pluginy do počítačov. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite