Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Prečo Slovensko nepraje talentu?

.štefan Hríb .názory .editoriál

Odchod Blaha Uhlára znovu obnažil kľúčovú otázku tejto krajiny – prečo tu talent a kvalita končia na okraji? Môže sa Slovensko rozvíjať, ak tí, ktorí prekračujú priemer, končia ako nechcení, existenčne ohrození čudáci?

Štefan Hríb

blaho Uhlár vymenil svoj život za divadlo. Robil ho s vášňou, bez kompromisu, na hrane. Hercov (viaceré generácie) vtiahol do tvorby niekedy až bolestne osobne, ale výsledkom bolo vždy odkrytie niečoho pravdivého a spoločná radosť z tvorby. Preto sa 30 rokov chodilo do Stoky.

Aby sa to dalo, aby sme mali takéto divadlo, Blaho roky zháňal zdroje, otvoril krčmu, nútene menil adresu divadla a napokon predal zdedený byt, aby mohol platiť nájomné za posledný divadelný priestor Stoky. A keď už nevládal, odišiel.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite