Bez dvoch minút hodinový film podľa vlastného scenára nakrútil a zostrihal režisér Martin Hanzlíček (Krátká dlouhá cesta, Dobré ráno, Slovensko (oba 2009), Sám proti sobě (o výtvarníkovi Rudovi Sikorovi, 2007), Egon Bondy (2005), Zóna A (1985)), za kamerou stál Richard Krivda. Rukopis oboch tvorcov – videnie a transformovanie reality do obrazu – badať na pohľad, preto skôr ako o klasickom filmovom dokumente je príznačnejšie hovoriť o dokumentárnej eseji. Televízia ju uvádza s podtitulom „portrét talentovaného muža, ktorý bol vyhnaný z raja nevedomosti“. Anotácia spresňuje, že vo filme sa prelínajú tri roviny Mariána Vargu: životopisná, vedúca od detstva po súčasnosť – súkromie, strasti, samota, hľadanie, priatelia, knihy, prvá i druhá manželka; druhá rovina je o hudbe, ktorú autor komponuje a interpretuje – od klasiky cez bigbeat po populárnu, prostredníctvom koncertov, platní, televíznych záznamov i teórie hudobného myslenia autora. Tretia rovina je spoločensko-politická, vypovedá o dobe a premenách, ktorými počas vyše šesťdesiatich rokov Varga prešiel.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.