Vysmial sa mu okrem iného za to, že sa riadi princípmi „zoslanými zhora“, či už to „zhora“ je „ústredný výbor, alebo sám všemohúci“.
Majstre, mám vás v úcte, ale v tomto sa mýlite ako v ničom inom.
Ak ste tým chceli naznačiť, že kresťania (či povedané dobovou rečou kresťanskí fundamentalisti) ako Daniška musia veriť, že legalizácia potratov je zlo, kým osvietení ľudia sú celkom prirodzene na strane nikým nediktovaného uplatňovania slobody, uverili ste len dogme dnešnej doby. Pohľad na potraty nie je vecou ideológie ani náboženského presvedčenia, ale vecou ľudskosti. No keďže kultúrna revolúcia 60. rokov povýšila potraty na nescudziteľné ľudské právo, zaslepená spoločnosť uverila, že v tomto spore stoja proti sebe kresťanskí konzervatívci a liberáli.
Je to však absurdná a pohodlná myšlienková schéma. Je pravdou, že proti potratom sa nielen na Slovensku angažujú výlučne kresťania, ktorí neraz vytasia pánbožkárske argumenty. Liberálnejšieho človeka, ktorý by sa možno rád aspoň na sekundu započúval, tým však skôr odstrašia než prinútia rozmýšľať. Liberáli často aj majú osobné výhrady voči potratu, lebo sami cítia, že nejde len o odstránenie akéhosi nádoru, no v žiadnom prípade nechcú právo naň upierať iným, pretože tak vraj činia len stredovekí tmári.
Lenže toto všetko je bludný kruh. Niet žiadnej inej témy, ktorá by potrebovala takú radikálnu sekularizáciu ako je téma potratov. Niet väčšej výzvy pre súčasných liberálov, aby pochopili, že ich súčasný postoj nie je liberálny, ale neľudský.
Uvážte sami: aby ste boli proti korupcii, nemusíte byť kresťanom. Aj ako liberálny ateista nielenže pokladáte branie úplatkov za nemorálne, ale súhlasíte, aby to bolo protizákonné. Aby ste boli proti zabitiu novorodenca, takisto nemusíte mať na stole otvorenú Bibliu. Nech ste ateistom, agnostikom či matrikovým katolíkom, viete, že zabíjanie novorodencov je zločinom, ktorý štát nemôže tolerovať.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.